Jaha, då har 16 dagars potentiell byggtid återigen försvunnit. Jag har blivit bortrövad på jobb, och kommer hem den 26 i bästa fall.. Så det enda jag kan göra är att smida ideer i huvudet och att uppdatera tråden lite. Några bilder på hur jag tänkt mig med kylarna som är KL Racing likadana laddluftkylare varav den ena blir vattenkylare.

Och så här blir insug och röret till laddluftkylaren som så mycket annat kommer från donatorbilen 9000. Röret sitter monterat över mellandrivaxeln på saaben och passar perfekt i både längd och de två diametrarna. Det ska bara svetsas på ett rör till cirkulationsventilen och en gängad nippel till lufttempgivaren så är det klart.

Och så här har jag tänkt att tankarna ska monteras de blir 22L styck och den ena innehåller snart en 044pump, tankarmatur och catchtank.

Och ratten på plats

Håll tillgodo och god byggtakt i garagen, själv har jag 14 dagar med helt annat som väntar. Just nu snöar det vågrätt i 11 m/s och är -5 grader, behöver jag tillägga att jag ska jobba utomhus och 12 timmars nattskift 170 mil hemifrån.. Skulle säkert vara trevligare 170 mil söderut istället.
Christer J.
Detta inlägg har ändrats av Christer J:12 03 2010 - 04:10