Krolleg: Jo det kan nog finnas en gräns men den är jag långt , långt , långt ifrån. Jag snittar ju inte ens en bil per år hittills.
Kilkenny: Du har säkert delvis rätt både i fråga och i påstående.
Det har visat sig att jag har betydligt fler Cobra byggare i närheten än vad jag ens kunde ana. Fast bilarna är inte aktiva. En lär till och med vara avsomnad i en lada. Kanske borde väckas ur Törnrosa-sömnen. Ett telefonsamtal igår kväll och ett par byggare med 6 stycken bilar i grunden (ram och kaross) tillverkade. Dessvärre fick jag veta att den karossformen har bytt adress. Fast i mil närmre mig faktiskt. I vilket fall är en kaross är en senare fråga. DEt kan finnas möjlighet att hyra en form (och helst någon som kan plasta). Skall jag plasta själv då kör jag hellre utan kaross och plåtar bilen istället.
Jag har hittat bra
Drake-ritningar istället för de CAD ritningarna som jag fick först. PDF-Drake-ritningarna bygger helt och hållet på CAD ritningen. En omtänksam person på CROCS hade formulerat om dem från (oläslig) CAD till "läsbar-PDF" Av
pege fick jag igår bilder med "Paintade" mått linjer.
Stort TACK pege!! . Slår jag ihop en pege-ram + en Drake-ram + en annan ram så vem vet
ut kanske det kommer en
CealmSeven Cobra. Men det kommer ta
mer än 9 månader det kan jag säga redan nu. Ramen kan ju bli grov om jag går helt och hållet på Arrowsmith´s tips och idé. Då kommer inte en Cheva V8 räcka. Det behövs minst en Detroit-diesel eller en Griffon för att blir bra.
Nu har jag lite att låta hjärnan jobba med ett tag framöver. Det känns mycket bra för trots allt
kommer jag ihåg hösten 2009 dvs för knappt två månader sedan när V8an var klar och ingenting riktigt på gång. Det var inte kul alls att inte veta riktigt vad jag skulle göra närmaste året. Med denna trådstart och ett par andra trådar tror jag en sådan skräckupplevelse inte behöver ske fler gånger inom de närmaste åren.
Edit: Tillägg:
Krolleg: Gjorde en extra koll på snitt-byggfarten. Officiell start för CealmSeven var 2006-09-12 samt CealmSeven V8 var regbesiktad och klar 2009-10-23. Det ger två bilar på 3 år 1 månad och 14 dagar (cirka).
Dvs en vart 1,5-te år.
Som sagt långt långt ifrån eventuell "byggräns / år"
Detta inlägg har ändrats av cealm:10 01 2010 - 10:15